Finally arrived

25 juni 2014 - Kamloops, Canada

Hi everyone!

Ik schrijf dit vanuit mijn hotel in Kamloops. Het is hier momenteel 8 uur in de ochtend. Heb niet goed geslapen, ben vaak wakker geworden. Ik lag wel al om 10 uur in slaap gisteravond, was zooooo moe!

Man, wat een vermoeiende reis was het! Ik vertrok vanuit Amsterdam richting Londen. Nou, gezellig want de piloot kondigde aan dat we niet konden vertrekken door stakingen in Frankrijk ofzo? Nadien had ik het nog eens gevraagd aan de stewardess of ik mijn connection flight naar Vancouver wel zou halen. Zij zei dat we niet konden vertrekken door het slechte weer in Londen. Jaaaaaa, tuurlijk, eerst staking en nu het weer?

Een uur later zijn we dan opgestegen en richting Londen Heathrow gevlogen. Ik had nog 1uur om mijn volgende vlucht te halen maar ik moest nog door security en stuff. Bij het uitstappen van het vliegtuig stonden er al hostessen te wachten met een bordje 'BA87 Vancouver'. Ik kreeg een fast connection papier zodat ik overal (redelijk, want echt snel was het niet!) snel door kon. Paspoortcontrole en security check gingen zo traag! Eens ik erdoor was, begon ik te lopen (want mijn gate was, natuurlijk, aan de andere kant van het vliegveld!). Hijgend en zwetend kwam ik aan bij de gate. Men ging net boarden (men had al langer gewacht) dus ik had erg veel geluk dat ik er nog geraakt ben. Sommige mensen werden bij de fast connection paspoortcontrole naar de andere gestuurd omdat ze hun vlucht toch niet zouden halen.. Erg leuk dus.

Eenmaal in de lucht ging de tijd nog vrij snel voorbij. Ik had m'n eigen tv'tje in het vliegtuig en heb naar The Hobbit en Frozen gekeken om mezelf te entertainen. Helaas had ik niet zo'n leuke buurvrouw naast me. Ze was van Israël en kon bijna geen Engels. Jammer want had toch graag eens wat gebabbeld met iemand (damn, ik voel me al eenzaam). De vlucht heeft 9u30 geduurd.

Eenmaal aangekomen in Vancouver had ik plenty of time. Ik moest eerst naar passport control waar mijn paspoort gecontroleerd werd en me gevraagd werd wat ik kom doen en hoelang ik blijf. In de rij begon er een man tegen mij te praten die vertelde dat hij hier was om een huwelijksfeest bij te wonen terwijl hij van Nieuw-Zeeland kwam! Hij gaat hier ook surfen heb ik verstaan en heeft in Nieuw-Zeeland een surfschool! Jammer dat ik zijn facebook niet gevraagd heb, anders kon ik leren surfen in NZ,haha. Toen moest ik naar immigrations mijn working holiday visum ophalen. Dit verliep heel makkelijk, moest gewoon zeggen wat ik juist kwam doen. Ik ben nadien in de Subway een broodje gaan eten (jammie!) en heb nog wat rondgedoold in de inkomhal. Mijn gatenummer kwam maar niet tevoorschijn dus moest ik wachten. Eens mijn gatenummer verscheen ging ik door security en kon ik door naar de gate!

Jaaaaa en je raadt het al, vertraging! Mijn vlucht was een halfuur vertraagd. Dus, wachten maar, gelukkig was er Wifi zodat ik me kon bezighouden! Natuurlijk, na een halfuur kwamen er nog 10 minuten vertraging bij, helemaal tof natuurlijk als je al 24u wakker bent en niet geslapen hebt op het vliegtuig.

Ik was zo blij dat het vliegtuig er eindelijk was! Maar man, wat een schamele dingen zijn dat. Het was een vliegtuig net zoals je in Afrika zou zien, met van die grote propellors die gewoon draaien aan de buitenkant, haha (kan je het je voorstellen?) Er kon misschien 50 man in. Toen we eindelijk in Kamloops aankwamen, ben ik snel naar buiten gelopen om een taxi te nemen. Het was een hele vriendelijke Indiër die me vanalles vertelde over het land. Ik wist niet hoeveel fooi ik moest geven dus heeft hij er maar 1 dollar bijgedaan, haha. Ik probeerde dan te betalen met Visa, maar mijn pincode klopte zogezegd niet. Heb ik weer! Ik weet zeker welke mijn pincode is dus vond het heel erg raar.

Eens in het hotel heb ik snel gedoucht en ben in mijn kingsize bed gekropen. Ben verschillende keren wakker geworden 's nachts en nu heb ik een beetje een jetlag want ben nog steeds heel erg moe. Het is nu 8.21am en ik ga me douchen zodat ik kan gaan ontbijten. Om 11am komen ze me oppikken en gaan we naar de westernwinkel (jihaa!) om nadien door te gaan naar de ranch!

Ik ga jullie nu laten want heb al veel te veel getypt!

Liefs,

Eline

1. Evelien:
    25 juni 2014
    Wat een reis! Ben blij da je er heelhuids bent geraakt, klinkt al goed tot hiertoe :D Ben superbenieuwd naar het vervolg dus keep us posted :) xxx
  2. Shana:
    26 juni 2014
    Wooow, ik zou echt in mijn broek schijten moest k da allemaal meemaken alleen:p
    Maar nu zijde op u gemak, nu kan het beginnen!:-)
    Have fun kitty!
    Xxx