Het begin van een nieuw avontuur...

2 januari 2014 - Aalst, België

Hoi iedereen,

Al sinds mijn eerste ritjes te paard droomde ik er van om ooit een echte cowgirl te worden. Het bleef echter een droom, tot nu. Eind juni studeer ik (hopelijk) af aan de hogeschool als verpleegkundige. Voor mij was dit het ideale moment om eindelijk die droom in vervulling te laten gaan.

Ik ben guest ranches beginnen Googlen om 'werk' te vinden als wrangler. Een wrangler is een cowboy of cowgirl die werkt met paarden en gasten meeneemt op trektocht. Mijn hart lag bij Amerika. Ik vond verschillende ranches in Wyoming, Colorado.. Ik heb er verschillende gemaild met mijn 'resume'. Eigenlijk was het niet slim om meteen te gaan zoeken op die steden. Ik had mij namelijk nog niet geïnformeerd omtrent werkvisa in de States. Het bleek dus heel moeilijk te zijn om legaal te werk gesteld te worden. Om deze reden liet ik mijn oog vallen op Australië en Canada, waar je makkelijk een Work Holiday visum kon voor aanvragen.

Australië viel voor mij af wanneer ik tot de conclusie kwam dat er heel moeilijk guest ranches te vinden waren die werknemers zochten. Zo restte er nog maar één optie : Canada. Hier vond ik er enkele die ik contacteerde. Tot nu toe heeft geen enkele ranch mij al geantwoord (terwijl ik mijn kandidaatstelling al in november, begin december had doorgemaild). Er was slechts eentje die mij vrijwel meteen antwoord gaf. Het is een ranch in Aylesbury, Saskatchewan. De site beschreef het vrijwilligersprogramma. Dit is bedoeld voor mensen met rijervaring die tegen kost - en inwoon willen komen werken op de ranch voor een langere tijd en veel willen bijleren omtrent paarden en horsemanship. De beschrijving klonk voor mij ideaal.

De vrouw reageerde heel vriendelijk en gaf mij over alles uitleg. Na enkele mailtjes heen en weer te sturen, mocht ik rekenen op een plaatsje op de ranch voor zomer 2014. Ik zou 27 juni vertrekken en 17 augustus terugkomen.

Ondertussen heb ik al veel opzoekwerk verricht omtrent vluchten, bus, visum... Mijn visum aanvraag is ingediend en normaal heb ik binnen de twee weken bericht of mijn aanvraag al dan niet aanvaard werd. Dan kan ik beginnen met de ideale vlucht te zoeken en te boeken!

In die tijd heb ik een ander Belgisch meisje ontmoet die net dezelfde droom heeft als ik. Zij heeft dezelfde ranch gecontacteerd en heeft ook positief antwoord gekregen. We zouden samen vertrekken (met twee is altijd meer fun dan alleen!) maar apart terugkomen. Zij blijft een maand langer dan ik.

Ik kijk er heel erg naar uit. Nu nog alle praktische zaken regelen en dan kunnen we enkel nog aftellen! Via deze blog zal ik iedereen op de hoogte houden van mijn Canadees avontuur

Eline

1. Gaia:
    2 januari 2014
    Wauw Eline, dat klinkt als een echt avontuur ! Een droom van velen dat voor jou werkelijkheid wordt. Ik ben ongelooflijk blij voor de kans die je krijgt. Ik wens je veel succes en plezier in Canada ! Ik kijk er naar uit om er meer over te lezen ;-)
  2. Eline:
    Hey Gaia,
    Bedankt! Ik hoop echt dat ik het leuk ga hebben ! Zal wel zwaar zijn elke dag vroeg opstaan om te werken..:P
  3. Evelien:
    2 januari 2014
    Oh zo zit het dus ineen, ik wist het eigenlijk niet.
    Eén woord: Zalig! Echt iets voor u. Dat wordt echt een hoogtepunt denk ik.
    Keep me posted :D
  4. Annelien:
    3 januari 2014
    Wauw Eline, leuk om dit allemaal te lezen! Super dat je je droom kan waarmaken. Ga ervoor!

I hope you have the time of your life! En hopelijk kunt ge daar ook eens goed uitgaan hé! :D